Тэма ўрока: “Складанне табліц дзялення на 3 і з дзеллю 3”.

 

Мэта ўрока: з табліцы множання на 3 скласці дзве табліцы

                       дзялення.

І. Вусная работа.

Заданне 3.

2 · 8 + 3 · 8 = 16 + 8 · 3 = 16 + 24 = 40

3 · 4 – 2 · 6 = 4 · 3 – 12 = 12 – 12 = 0

3 · 4 + 2 · 3 = 12 + 6 = 18

3 · 6 – 2 · 2 = 6 · 3 – 4 = 18 – 4 = 14

Заданне 6*.

ІІ

                                            2 яйкі       2 дзес. яек = 20 яек

І

Колькі яек узялі з першага пакета? (2). Колькі яек стала у двух пакетах? (18). Што можна даведацца, калі вядома, што ў першым і другім пакетах стала яек пароўну? (Колькі яек у другім пакеце?) Як? (18 : 2 = 9 (яек)). Што цяпер можна даведацца? (Колькі яек у першым пакеце?) Як? (9 + 2 = 11 (яек)). Як праверыць? (9 + 11 = 20 (яек)).

Заданне 7. З прыкладаў на множанне складаецца два прыклады на дзяленне. Заканамернасці: 1) пры множанні самы вялікі лік – здабытак; 2) пры дзяленні – самы вялікі лік – дзялімае; яго знаходзяць множаннем; 3) множнікі меншыя за здабытак; іх знаходзяць дзяленнем.

ІІ. Работа ў сшытку.

Заданне 1.  Складанне табліц дзялення на 3 і з дзеллю 3. Рашэнне прыкладаў з тлумачэннем.

Заданне 2.  – самастойна.

Заданне 4.

 1 бітон – 7 л         1 вядро – 12 л            2 в. – ? л

 3 бітоны – ? л        2 вядры – ? л                               на ? л больш

                  ? літраў                                   3 б. – ? л

У задачы   два пытанні. Да кожнага пытання робіцца кароткі запіс умовы на дошцы. Рашэнне задач запісваецца з дапамогай лікавага выразу.

7 · 3 + 12 · 2 = 21 + 12 + 12 = 45 (л)

                         12 · 2 – 7 · 3 = 24 – 21 = 3 (л)

            Адказ: 45 літраў; на 3 літры больш.

Заданне 5. Дзеці каментуюць кожны лікавы выраз.

Заданне 8. – самастойна.

Заданне 9.  – на дом.

Заданне 10. – на дом.

 

 

 

 

 

 

Падрыхтавала Грышко Л.М

Ещё в этом разделе